Returvarer

Returvarer

Ønsker du en let og hurtig returnering af varer,kan du med fordel printe og udfylde vores returseddel her: Find den her.

Du kan også benytte returportalen, som giver dig mulighed for at købe en returlabel billigt. Klik her for at købe en returlabel til 39,00 DKK. Returpakken skal afleveres i en GLS pakkeshop.

Du har altid 14 dages returret på alle varer fra modtagelsesdatoen, såfremt de er i samme stand som ved modtagelsen. Det vil sige, at varerne skal være som nye.

Ønsker du at ombytte en vare til en anden, skal du sende den retur. Du kan evt. benytte GLS returlabel. Når din pakke er modtaget og behandlet, vil pengene blive krediteret for varerne, og du kan med det samme lægge en ny ordre på den vare, du ønsker i stedet for.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

Kongen & Vikingen
Kløvertoften 48
DK-7100 Vejle
Danmark

Husk! at vedlægge en udfyldt returseddel.

 

Returvarer – hvis du har modtaget en gave

Skulle du have modtaget en gave der er købt hos Kongen & Vikingen, som du ønsker at returnere skal du blot:

  • Udfylde vores returseddel
  • Sæt kryds i ” Varerne er modtaget som gave”  på returseddelen og dit eget kontonummer
  • Påfør meget gerne gavegiverens telefonnummer/adresse så vi kan finde ordren i vores system
  • OrdreID på bestillingen
  • Sende den til vores adresse

Du kan naturligvis sagtens anvende vores returlabel til din modtaget gave – Find returlabelen til GLS her.

Bemærk!

  • Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
  • Du bedes pakke varen forsvarligt ind når du returnerer og må IKKE sætte returlabel direkte på originalemballagen.

 

Reklamation

Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til dansk købelov. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Kongen & Vikingen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Rimelige fragtomkostninger i forbindelse med reklamationer refunderes.

Som start skal du sende en e-mail med en beskrivelse af problemet/fejlen og vedhæft mindst 2 billeder. Ét af fejlen og ét af hele varen. Så kan fejlen og varens almene stand vurderes.

Er reklamationen berettiget, dækkes naturligvis dine rimelige fragtomkostninger, så skriv til kundeservice@fjordshop.dk, inden du selv returnerer varer, problemet evt. kan blive afhjulpet inden du sender varen retur.

Varen sendes til:
Kongen & Vikingen
Kløvertoften 48
DK-7100 Vejle
Danmark

Har du sendt en vare ind til reklamation eller som fortrudt køb, vil du altid få tilsendt en mail, når varen er modtaget. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.